[ssba-buttons]

Fin balance mellem identitet og wayfinding

For en god fælles wayfinding-løsning, bør fokus være på selve vejvisningen. Ofte er det vigtigt for de enkelte lejer at vise deres individuelle identitet, som en del af deres branding og for at opnå synlighed, men det må ikke stå før en effektiv vejvisning, derfor er det særdeles vigtigt med en velovervejet skiltestrategi og struktur i huse med flere virksomheder. En strategi som skaber balancen imellem det fælles og det individuelle, det vigtigste er at vejvisningen har effekt og hjælper gæsterne i huset med at finde den rette vej. Hvor meget identitet der er plads til afhænger er af kompleksiteten, særligt antal lejere og bygningen, rummene skiltningen skal opleves i.

I denne løsning på Jenagade i København er det lykkedes at finde den rette balance og skabe en overskuelig og effektiv skiltning, som viser vej rundt i et hus med flere indgange og trappetårne. På oversigtstavlen i forhallen, i trappet og andre steder hvor der er flere henvisninger, er skiltene helt eller delvist renset for virksomhedernes visuelle identitet, mens virksomhederne udenfor de enkelte lejemål kan brande sig og anvende logoer, i samme skiltedesign og struktur. Inde i lejemålene, er det lejerne frit for om de fører designet ind eller de går med deres helt eget design.

Klik her og læs mere om wayfinding.

Tavler med vejvisning

Tavle med dybde og svævende montering

Dørskilte med identitet og vejvisning

Infotavle med oversigtskort

Ved hovedindgangen er der placeret en infotavle med en samlet oversigt over husets lejere og aktiviteter. Infotavlen inkluderer endvidere et oversigtskort, som viser den aktuelle etage. Den grafiske stil er holdt meget enkel med det sorte og hvide og logoer i farver, hvor lejernes identitet vises.

 

Fotos: Stames Kontor – Grafisk design: Marlene Hald

Etagebenævnelse trappetårn øst

Etageoversigt ved trappe

Tydelige etagenumre