Fusion betød nyt skiltedesign

I januar 2007 fusionerede LMG Lemvigh-Müller med Danmarks næststørste el-tekniske grossistvirksomhed, Louis Poulsen El-teknik, og skiftede ved den lejlighed navn til Lemvigh-Müller. Virksomheden er i dag Danmarks mest betydende stål- og teknikgrossist med ca. 200.000 varenumre inden for stål og metal, VVS-materiel, VVT (værktøj, værktøjsmaskiner og teknik) samt el-materiel.

Virksomheden fik en ny visuel identitet, som skulle implementeres i de 5 hovedafdelinger og sidenhen i de andre danske afdelinger.

Idéskilte blev valgt til opgaven og udarbejdede indledningsvist en skilteanalyse af de 5 afdelinger. Analysen resulterede i et skiltekoncept, som nu er implementeret i hele landet.

Afdelingerne og deres placering er forskellige, så derfor var det vigtigt, at skiltekonceptet kan tilpasses den virkelighed, der er i de forskellige afdelinger. Af den grund er de enkelte skiltetyper udviklet i forskellige versioner og størrelser, så tilpasningerne lokalt ikke går ud over sammenhængen. Hele designfasen blev gennemført i tæt samarbejde med Lemvigh-Müllers egne designere.

Identitetsændringen er implementeret landsdækkende med individuelle analyser, projektering og koordinering af de enkelte afdelinger.

I 2011 indtog Lemvig-Müller sit nye domicil i Herlev, i den forbindelse fik skiltedesignet en opstramning så det passer til tiden og byggestilen.

 

Lad os tage en snak

Mb

Marianne Beuchert

Rådgivning og konceptudvikling
t: 76 26 61 12
m: 28 40 85 93
Vokseværk