Fusion gav anledning til nyt skiltedesign

Da den velrenommerede konsulentvirksomhed Carl Bro fusionerede med hollandske Grontmij i 2007, blev en fælles visuel identitet skabt, og der blev udviklet et nyt skiltedesign. Den skulle efterfølgende implementeres i skiltningen i det nye domicil i Århus og sidenhen i de andre danske afdelinger.

Vi blev valgt til opgaven og foretog indledningsvist en skilteanalyse, der blandt andet fastslog, at den indendørs skiltning skulle være fleksibel og nem at håndtere. Løsningen blev skiltesystemet LockSign, som er udført i aluminium.

På facaden i Århus har vi valgt den meget karakteristiske coronaeffekt, hvor de løse bogstaver er monteret med bagudrettet lys - lyset reflekteres af facaden og bogstaverne får på den måde en lysende kontur og fremstår meget tydeligt.

Identitetsændringen implementerede vi efterfølgende landsdækkende med individuelle analyser, projektering og koordinering af de enkelte afdelinger. 

Lad os tage en snak

Vokseværk